Business Development tool die je wereld op zijn kop zet!

Business Development betekent dat je te maken hebt met veel verschillende personen en persoonlijkheden. De een is zakelijk en direct, de ander wil graag een persoonlijk en uitgebreid gesprek. Hoe vaak ik wel niet in een gesprek dacht, aan de telefoon of in een meeting, “Aaajjj dat had ik beter niet kunnen zeggen.” Vaker dan me lief is.

Sinds kort gebeurt me dat zelden meer omdat ik WEET wat voor persoonlijkheid iemand heeft. Ook al heb ik die persoon nog nooit gezien of gesproken.

In dit artikel leg ik je precies uit welke tool ik hiervoor gebruik!

 

Business Development uitdaging

Een van de meest bekende problemen bij Business Development is dat je niet weet wat voor type gesprekspartner je tegenover je hebt. Je kent waarschijnlijk wel de DISC methode waarbij je een idee krijgt wat voor persoonlijkheidsprofiel iemand heeft. Het probleem hierbij is dat je dit echter pas weet nadat je een uitgebreide test hebt gedaan.

Ook zijn er wel aanwijzigingen wat voor persoonlijkheid iemand heeft in de eerste vijf minuten van het gesprek. Maar vijf minuten kunnen lang genoeg zijn om alweer buiten te staan 🙂

Ik heb nu een tool ontdekt die je op basis van iemand zijn LinkedIn profiel en andere Social Media data verteld wat voor persoonlijkheidsprofiel iemand heeft. Uiteraard is dit geen garantie dat iemand ook echt dit profiel heeft, maar ik gebruik het nu een week en het is echt bizar hoevaak het klopt.

Check het eerst maar eens bij je vriend of vriend, familie en kennissen en je zal verstelt staan.

 

Stap 1: Installeer Crystal extensie

Lang heb ik de mogelijkheden van Chrome onderschat. Er zijn echter zoveel waardevolle extensies dat ik niet meer zonder zou kunnen.

Google “crystal chrome extensie” en installeer de extensie.

 

Stap 2: Maak een eigen profiel aan

Vervolgens maak je een eigen profiel aan op de site van CrystalKnows.com 

Je kan de tool ook aan je agenda en Email koppelen, echter heb ik dit nog niet getest. Laat het me weten als jij er wel ervaring mee hebt!

 

Stap 3: Doe je eigen Assessment

Je hoeft dit assessment natuurlijk niet te doen. Het mooie is wel dat wanneer jij het invult, je automatisch te zien krijgt hoe je het beste kan communiceren met iemand anders, op basis van beide profielen.

Wie weet is het ook wel aan te raden in sommige relaties 😉

 

Stap 4: Verbaas je gesprekspartner

Als je vervolgens naar iemand zijn LinkedIn profiel gaat en op de Crystal extensie klikt zie je het profiel van die persoon.

Zoals je kunt zien bij mijn eigen profiel klopt het aardig 🙂

Wanneer je deze tool goed gebruikt krijg je direct een voorsprong op al je concurrenten. Je weet nu precies hoe je iemand moet benaderen en aanspreken zoals hij of zij dat zou willen.

Grow your business, the smart way!

 

 

Related Posts

03 okt , 2017

Online marketing termen van dit moment!

16 okt , 2017

LinkedIn kan de klanten van je concurrent weergeven

18 sep , 2017

5 kopersinzichten waarmee je business groeit!

GRATIS SALES FUNNEL WORKSHOP!

Pak een voorsprong op al je concurrenten en plan deze GRATIS Sales Funnel Workshop in.
Je ontdekt direct:
– Wie je ideale klant is
– Waar je hem kan vinden
– En hoe je met hem in contact komt

Categorieën

 

Sales Campagne is het bedrijf dat ik, Jurre Blaauw, in 2016 gestart ben.

Het is mijn doel om mensen en bedrijven te laten stoppen met verkopen en dat ze weer beginnen met het echt helpen van klanten.

Wanneer je gebruik maakt van Sales Funnels dan zorg je er voor dat je klant meer waarde krijgt en jij meer business!

NU DENK JE WELLICHT, WAT IS DAN EEN SALES FUNNEL?

Een Sales Funnel is een serie van stappen die zo ontworpen is dat klanten met elke stap meer waarde krijgen en jij meer business.

De een noemt het een Marketing Funnel, anderen een Lead Funnel, ik noem het een Sales Funnel.

Lees hier meer over mijn visie.

11 Shares
Share
Share11
+1
Tweet
Pin